Açık Öğretim Lisesi 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Ek Sınavı
SINAV ADI
Açık Öğretim Lisesi 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Ek Sınavı.
SINAV TARİHİ, GÜNÜ VE SAATİ
12 Ekim - 20 Ekim 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.
Ek sınavın başlangıç ve bitiş saatlerinde Türkiye saati dikkate alınacaktır.
Ek Sınav, e-Sınav olarak yapılacaktır.
SINAV MERKEZLERİ
Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen
e-Sınav merkezlerinde gerçekleştirilecektir.
EK SINAVA KİMLER KATILACAK?
ÖSYM tarafından 2024 Yılında yapılan sınavlar sonucunda bir yükseköğretim programına yerleşmeye hak kazanmış ancak Açık Öğretim Lisesinden mezun olamamış öğrencilerden, duyuru ekindeki listede bilgileri olanlar Ek Sınava katılabilecektir.
ÖSYM tarafından 2024 Yılında yapılan sınavlar sonucunda bir yükseköğretim programına yerleştiği halde listede ismi olmayan öğrenciler ek sınava katılabilmek için; yükseköğretim kurumuna yerleştiğine dair belge ile en yakın halk eğitimi merkezi müdürlüğüne 07 Ekim 2024 tarihi mesai bitimine kadar müracaat edecektir.
Halk eğitimi merkezi müdürlüğü, söz konusu belgeleri Açık Öğretim Lisesi Bilgi Yönetim sistemi öğrenci sayfasına taradıktan sonra Açık Öğretim Lisesinin kurumsal e posta adresi üzerinden bilgi verecektir. Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğünce yapılacak değerlendirme sonrasında başvuru şartlarını taşıyan öğrencilere ek sınav katılım ücret ekranı açılacaktır.
EK SINAV ÜCRETİNİN YATIRILMASI
2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı Ek Sınavına girecek öğrenciler; 300 (üç yüz) TL ek sınav ücretini 2 Ekim 2024 tarihinden 8 Ekim 2024 tarihi saat 23.59'a kadar MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi hesabına https://odeme.meb.gov.tr adresinden tüm bankaların kredi kartı veya T.C. Ziraat Bankası AŞ, Türkiye Vakıflar Bankası TAO ve Türkiye Halk Bankası AŞ'nin ATM, mobil bankacılık ya da internet bankacılığı hizmetleri üzerinden yatıracaktır.
EK SINAV DERS SEÇİMİ
Ek sınav ücretini yatıran ve kayıt yenileme işlemi tamamlanan öğrencilerin ders seçimi Bakanlık merkez kullanıcıları tarafından yapılacaktır.
Duyuru ekindeki listede bilgileri olup ücret muafiyeti olan öğrenciler ise Ek Sınav kayıt yenileme taleplerini halk eğitimi merkezi müdürlükleri aracılığıyla Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğüne iletmeleri gerekmektedir.
EK SINAV İÇİN e-SINAV RANDEVUSU NASIL ALINIR?
Ek Sınav ücretini yatıran öğrenciler, 2 Ekim 2024 tarihinden 8 Ekim 2024 tarihi saat 23.59'a kadar https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx resmî internet adresinden, öğrenci/T.C. Kimlik Numarası ve şifreleri ile sisteme giriş yaparak e-Sınav randevularını almaları gerekmektedir. Belirtilen tarihlerde e-Sınav randevularını almayan öğrenciler sınavlara katılamaz.
İstanbul ilinde kayıtlı olan öğrencilere İstanbul ili ve diğer tüm iller, İstanbul ili dışında kayıtlı olan öğrencilere ise İstanbul ili hariç diğer tüm iller e-Sınav randevusuna açılacaktır. e-Sınav randevusu oluşturan öğrencilerin randevularında herhangi bir değişiklik yapılmayacaktır.
SINAV GİRİŞ BELGESİ
Ek sınav için e-Sınav randevusu alan öğrenciler 10 Ekim 2024 tarihinden itibaren öğrenci/T.C. Kimlik Numarası ve şifreleri ile; https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx resmî internet adresinden sisteme giriş yaparak fotoğraflı sınav giriş belgelerini almaları gerekmektedir.
SINAV UYGULAMASI
1-Açık Öğretim Okulları 2023-2024 Eğitim Öğretim yılı ek sınavı 12 EKİM -20 EKİM 2024 tarihleri arasında ÖDSGM tarafından belirlenen günlerde 9 veya daha az sayıda dersten sınava girecek olan her öğrenci için tek oturum, 9 dersten fazla sayıda dersten sınava girecek olan her öğrenci için iki oturum olacak şekilde e -Sınav uygulaması olarak gerçekleştirilecektir.
2-e-Sınav salonunda 10 un altında öğrencinin sınav randevusu olması halinde bu salonda sınav yapılmayacak olup öğrenciler ÖDSGM tarafından uygun görülen e-Sınav merkezine aktarılacaktır.
3-Her ders için 4 seçenekli 11 soru ve her bir oturum için 120 dakika süre verilecektir.
4-Sınav başladıktan sonra gelen öğrenciler, sınav salonundan çıkan öğrenci olmadığı sürece sınava alınır. Ancak bu öğrenci/öğrencilere ek süre verilmez.
5-Öğrenciler, sınava fotoğraflı sınav giriş belgesi ve üzerinde T.C. kimlik numarası yer alan geçerli kimlik belgelerinden biri (nüfus cüzdanı/T.C. kimlik kartı, T.C. kimlik numaralı sürücü belgesi, geçerlik süresi devam eden pasaport veya KKTC vatandaşları için KKTC kimlik kartı ilesınava girebilecektir. Fotoğraflı sınav giriş belgesi ve geçerli kimlik belgesi yanında olmayan öğrenciler sınava alınmayacaktır.
Öğrenciler; nüfus müdürlüklerince verilen fotoğraflı, barkodlu/karekodlu T.C. geçici kimlik belgesi ile sınava alınabilecektir.
Evlilik, boşanma, mahkeme kararı vb. nedenlerle soyadı değişikliği olan öğrencilerin geçerli kimlik belgesinde yer alan kimlik numaraları kontrol edilir, giriş belgesindeki kimlik numarası ile aynı ise kimlik belgesi geçerli kabul edilir.
Yabancı uyruklu öğrenciler için yabancı kimlik numarasını gösterir belge, uyruğunda bulunduğu ülke tarafından verilen kimlik belgesi veya geçerliliği devam eden ve ülkeye giriş çıkış amacıyla yetkili makamlarca verilen izin süresi (vize) dolmamış pasaport, ilgili Bakanlık tarafından verilen fotoğraflı, çipli/mühürlü kimlik yerine geçen ikamet ettiğini ya da çalıştığını gösterir onaylı belgelerden en az biri geçerli kimlik belgesi olarak kabul edilecektir.
6- Öğrenciler; sınav binasına her türlü delici ve kesici alet, ateşli silah, çanta, cüzdan, cep telefonu, her türlü saat, anahtarlık, her türlü araç anahtarı, kablosuz iletişim sağlayan bluetooth ve benzeri cihazlar ile kulaklık, kolye, küpe, yüzük (alyans hariç), bilezik, broş ve diğer takılar, her türlü plastik, cam eşya (şeffaf / numaralı gözlük hariç), plastik ve metal içerikli eşyalar (başörtü için kullanılan boncuklu/boncuksuz toplu iğne, para, anahtarlıksız basit anahtar, ulaşım kartı, basit tokalı kemer, basit tel toka ve basit piercing hariç) banka/kredi kartı vb. kartlarla, her türlü elektronik /mekanik cihaz ve her türlü müsvedde kâğıt, defter, kalem, silgi, kalemtıraş, kitap, ders notu, sözlük, dergi, gazete ve benzeri yayınlar, cetvel, pergel, açıölçer ve bu gibi araçlarla, yiyecek içecek (şeffaf pet şişe içerisinde bandajı çıkarılmış su hariç), ilaç ve diğer tüketim maddeleri (kullanımı doktor raporu ile belgelendirilen işitme cihazı, insülin pompası, kan şekeri ölçüm cihazı vb. cihazlar hariç) ile alınmayacaktır.
7-Öğrencilerin sınav sırasında kullanacakları kalem ve müsvedde kağıt sınav salonlarında hazır olacaktır.
SINAV SONUÇLARININ DUYURULMASI
24 Ekim 2024 tarihinden itibaren, https://aolweb.meb.gov.tr/ogrenci_giris.aspx resmî internet adresinden öğrenci/T.C. Kimlik Numarası ve şifreleri ile giriş yaparak sınav sonuç bilgilerini öğrenebilecektir.
SINAV İTİRAZLARI
Öğrenciler; sorulara/cevap anahtarlarına ve/veya sınav sonucuna ilişkin itiraz başvurularını, sonuçların e-Sınav binasında yer alan bilgisayardan ve/veya sınav bitiminde http://esinav.meb.gov.tr internet adresinde yayımlanmasından itibaren 5 (beş) takvim günü içinde T.C. Ziraat Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası TAO ve Halk Bankası AŞ şubelerinden herhangi birine kendisine ait T.C. kimlik numarası ile KDV dâhil 50 (elli) TL itiraz ücreti yatırarak e-İtiraz Modülü (https://eitiraz.meb.gov.tr) üzerinden yapacaklardır. Öğrenciler belirlenen itiraz süresi dışında itiraz başvurusu yapamayacaklardır.
Dilekçe, faks ve e-posta yoluyla yapılan itirazlar değerlendirmeye alınmayacaktır.
Sınavı geçersiz sayılan, sınava girmeyen, sınava alınmayan ya da sınavdan çıkarılan adayların bu konuyla ilgili itiraz başvuruları dikkate alınmaz.
İtirazlar başvuru tarihinden itibaren 5 (beş) takvim günü içinde incelenerek ilgili adaya bildirilecektir. İtirazların cevaplanmasında e-İtiraz Modülü (https://eitiraz.meb.gov.tr) üzerinden başvuru girişinin yapıldığı sistem kayıt tarihi dikkate alınacaktır.
Adres:
KURUM BİNASI YAPILANA KADAR PASİNLER ATATÜRK YBO ALT KATINDA HİZMET VERMEKTEYİZ YENİ MAH. ŞEHİT İLHAMİ KOÇAK SK. ATATÜRK YBO PASİNLER / ERZURUM PASİNLER / ERZURUM
Telefon
(0442) 661 37 95